سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 100 بهمن 21 , ساعت 7:34 عصر

یکسری از کسانی که در عصر پیامبر اسلام صلوات خدا بر او و خاندانش باد زندگی میکردند متوجه نمیشدند که چه اتفاق عظیمی دارد می افتد و چه پیچ تاریخی را دارند پشت سر میگذارند. یک عده شان خیال میکردند که متوجه عظمت این تحول شده اند ولی متوجه نشده بودند. یک عده شان متوجه شده بودند ولی خودشان را به نفهمیدن میزدند تا از ادامه آن مسیر جلوگیری کنند. شاید بعضیها متوجه مقداری از بزرگی جریان شدند اما حجاب معاصرت نمیگذاشت خوب دریابند. بگذریم از اینکه خیلیها امروز هم نمیفهمند!

تحولی که انقلاب اسلامی ایران در نظم جهان ایجاد کرد در ادامه تحول رسول خدا (ص) بود و عظمت آنرا خیلیها به دلایل مختلف نمیفهمند و شاید در آینده تحلیلگرانی که با دید وسیع به تحلیل حوادث و جریانات و تحولات میپیدازند بدان پی ببرند.

ما راه بزرگی را شروع کرده ایم و هدفمان تمدن اسلامی است و باید از نظامهای فکری که امروز در جهان پایدار شده گذر کنیم و ساختارهای نوی فرهنگی و مالی و سیاسی و مردمی را بر اساس بنیانهای اسلامی پایه ریزی نماییم که به جهاد فکری و پایداری و شکیبایی و هم افزایی و گفتمان سازی نیاز دارد.

یوم الله 22 بهمن را شادباش میگویم و از خدای مهربان درخواست میکنم ما را در این راه نگه دارد و همه مان را به سوی خود راهنمایی کند و از کجروی و نادانی و ساده لوحی و سستی نگه دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ